Learning Elastix
This is a live document and constantly under revision. version 1.0
Table of Contents
5. Troubleshooting
1. Are you experiencing severe weather at the site?
2. What type of phone do you have? (Analog phone will not have MAC address)
3. What are the last 4 characters of the MAC address of the phone?
4. How are you dialing? Dial Pattern/String?
5. What is the exact number you are dialing or the number of the phone calling you?
6. What is the phone number on the line you are calling/receiving from?
7. Please describe the voice quality in detail.
a. Is it choppy?
b. Is there echo?
c. Hissing?
d. Static?
8. If echo does it happen with the speakerphone and the handset?
9. In which direction is the poor voice quality heard? (inbound or outbound)
10. Do you hear poor quality (echo, choppiness, etc.) or does the remote phone, or both?
11. Is this happening from one phone or all phones that you know of?
12. When was the last time you were able to call this number successfully without problems?
13. Has anything changed that you know of since then?
14. Does this problem happen every time you call this number or intermittently?
15. Does it only seem to happen when calling certain countries or area codes?
16. Can you make calls to other numbers with good quality?
17. Does it seem to happen during a certain time of the day?
Can you answer some of the questions below? I will start looking into the issue while I await your reply.
1. Are you experiencing severe weather at the site?
2. What type of phone do you have? (Analog phone will not have MAC address)
3. What are the last 4 characters of the MAC address of the phone?
4. How are you dialing? Dial Pattern/String?
5. What is the exact number you are dialing or the number of the phone calling you?
6. What is the phone number on the line you are calling/receiving from?
7. Please describe the voice quality in detail.
a. Is it choppy?
b. Is there echo?
c. Hissing?
d. Static?
8. If echo does it happen with the speakerphone and the handset?
9. In which direction is the poor voice quality heard? (inbound or outbound)
10. Do you hear poor quality (echo, choppiness, etc.) or does the remote phone, or both?
11. Is this happening from one phone or all phones that you know of?
12. When was the last time you were able to call this number successfully without problems?
13. Has anything changed that you know of since then?
14. Does this problem happen every time you call this number or intermittently?
15. Does it only seem to happen when calling certain countries or area codes?
16. Can you make calls to other numbers with good quality?
17. Does it seem to happen during a certain time of the day?
1. INTRODUCTION
ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ၄ ႏွစ္ခြဲ ကာလ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ပထမဦးဆံုး ေရးသားေသာ စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီပညာရပ္ကို အကုန္တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္လို႕ေရးတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကိုေတာ့ ရိုးသားစြာ၀င္ခံပါတယ္။
လက္ရွိေလ့လာထားတာ ေလးေတြကို လည္း Review လုပ္ျဖစ္ေအာင္၊ အိုင္တီကို ေလ့လာ သင္ယူေနတဲ့ ညီအကိုေမာင္ႏွမ အားလုံုးကို လည္း ေ၀မွ်ရင္း Elastix Training စာအုပ္ တစ္အုပ္လဲ သီးသန္႕ ျပဳစုခ်င္ တာေၾကာင့္ ဒီစာအုပ္ေလးကိုစတင္ ေရးသားလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္ရႈရင္းနဲ႕ မွားတာ၊ လုိအပ္တာ ဒါမွမဟုတ္ ပိုေကာင္း တာေလးေတြ ရွိရင္လည္း ၀ိုင္း၀န္းကူညီျဖည့္စြက္ေပးဖို႕ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေတာင္းဆိုပါတယ္။
ဒီ Telephony Project က စာေရးသူ လက္ရွိ လုပ္ေနဆဲ Project တစ္ခုလဲ ျဖစ္ပါတယ္
လုပ္ေနဆဲ လို႕ ဆိုလိုတာက Major Application ေတြကေတာ့အားလုံး ၿပီးလို႕ Production Server မွာေတာင္ Run ေနပါၿပီ။ Fine Tuning နဲ႕ တျခားလိုအပ္တဲ့ component ေတြ ကိုေတာ့ Company လိုအပ္ခ်က္ အတိုင္း ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ေနရတဲ့ ကာလျဖစ္ပါတယ္။
အေၾကာင္းအရာေတြကိုေတာ့ အခုမွစေလ့လာတဲ့ သူေတြလဲ လြယ္ကူေအာင္၊ သိၿပီးသားသူေတြလဲ မွီျငွမ္းလို႕ရေအာင္ တဆင့္ျခင္း ျဖည္းျဖည္းစီ ေရးသားသြား ပါမယ္။
ဒီစာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို Elastix website မွထုတ္ႏႈတ္ ကူးယူ သံုးစြဲထားပါတယ္။
စာဖတ္သူအေနနဲ႕ ပိုၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေလ့လာခ်င္ရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ Link တြင္ download ဆြဲယူ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါေၾကာင္း..
စာဖတ္သူအေနနဲ႕ ပိုၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေလ့လာခ်င္ရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ Link တြင္ download ဆြဲယူ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါေၾကာင္း..
1.1 Elastix Overview
Elastix ဆိုတာကေတာ့ Open Source Unified Communication Product တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
Elastix ရဲ့ ပန္းတိုင္က Enterprise level မွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ မ်ိဳးဆံုေသာ ဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္း ေတြကို တစုတစည္းတည္း ေပါင္းစပ္ထုတ္လုပ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
Elastix Project ကိုပထမဦးဆံုး Astersik Call Report Interface အျဖစ္ ေမလ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Project ကို Asterisk Based Distro အျဖစ္ တဆင့္ၿပီး တဆင့္ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္။
Telephony ဆိုတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ဆုႏွစ္မ်ားစြာထဲက လူသားေတြေန႕စဥ္သံုးစြဲ ခဲ့တဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္တခုျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာျမင့္မားလာတာနဲ႕အမွ်ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြဟာ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႕ မ်ားျပားလာပါတယ္။
ကုမၸဏီေတြနဲ႕ အသံုးျပဳသူေတြဟာ မိမိတို႕ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြကို ပိုမိုကာင္းမြန္ေအာင္ အေလးထား လုပ္ေဆာင္လာၾကရင္းနဲ႕ ပံုမွန္သံုးေနက် Telephone Exchange System နဲ႕ အျခား Unified Communication System ေတြၾကားမွာ ဒြဟေတြ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
Elastix ရဲ့ ပန္းတိုင္က Enterprise level မွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ မ်ိဳးဆံုေသာ ဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္း ေတြကို တစုတစည္းတည္း ေပါင္းစပ္ထုတ္လုပ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
Elastix Project ကိုပထမဦးဆံုး Astersik Call Report Interface အျဖစ္ ေမလ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Project ကို Asterisk Based Distro အျဖစ္ တဆင့္ၿပီး တဆင့္ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္။
Telephony ဆိုတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ဆုႏွစ္မ်ားစြာထဲက လူသားေတြေန႕စဥ္သံုးစြဲ ခဲ့တဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္တခုျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာျမင့္မားလာတာနဲ႕အမွ်ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြဟာ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႕ မ်ားျပားလာပါတယ္။
ကုမၸဏီေတြနဲ႕ အသံုးျပဳသူေတြဟာ မိမိတို႕ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြကို ပိုမိုကာင္းမြန္ေအာင္ အေလးထား လုပ္ေဆာင္လာၾကရင္းနဲ႕ ပံုမွန္သံုးေနက် Telephone Exchange System နဲ႕ အျခား Unified Communication System ေတြၾကားမွာ ဒြဟေတြ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳးျပသနာေတြကိုလြယ္ကူအဆင္ေျပေစဖို႕ စရိတ္အသက္သာဆံုးနဲ႕ အေကာင္းဆံုး System တစ္ခုကေတာ့ Elastix ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Elastix မွာ telephony system တစ္ခုရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ေတြအျပင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ပံုမွာပါ၀င္တဲ့အတိုင္း အေျခားေသာ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြကို ပါ တစ္စုတစ္စည္း တဲ့ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။
အေျခခံ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြအေနနဲ႕ -
- IP Telephony
- Mail Server
- Fax Server
- Conferences
- Instant Messaging Server
- Billing and Consumption Report
- ေတြအျပင္ အျခား additional features, functionality and Services ေတြကိုလည္း ထပ္မံ ျဖည့္စြက္သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အေျခခံ Linux ရဲ႕ Feature ေတြျဖစ္တဲ့ OpenVPN, FTP စတဲ့ Feature ေတြပါလိုအပ္သလို သံုးႏိုင္ပါတယ္။
ကဲ အထက္ေဖာ္ျပပါ Service အားလံုးကို ေလ့လာခ်င္တယ္။ စမ္းၾကည့္မယ္။
အာလံုးႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ။ ၀ယ္မယ္ ဘယ္ေလာက္က်လဲ?
ဟုတ္ကဲ့ လက္ရွိ စာေရးသူအလုပ္လုပ္ေနတဲ့ company မွာ production မွာ Run ေနတဲ့ အဆင့္အထိ Software ဖိုးက ေတာ့ Absolutely Zero ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ Elastix ကိုေလ့လာဖို႕ တိုက္တြန္းခ်င္တာကလည္း အဲဒီအခ်က္က အဓိကက်ပါတယ္။
ခုမွ စၿပီးတည္ေထာင္ရမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို ႏိုင္ငံမွာ ခုလို ျပည့္စံုတဲ့ High end Level Application တစ္ခု သံုးဖို႕ဆိုတာ ေတာ္ရံုတန္ရံု Company ေလးေတြအတြက္က အလွမ္းေ၀းေနဆဲပါ။
ခုဆို ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီေတြ လည္းအၿပိဳင္အဆိုင္ ၀င္လာၾကၿပီဆိုေတာ့ Telephone ဆိုတာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးကေနငွား၊ နံပါတ္ႏွိပ္၊ ဆက္လို႕ရရင္ၿပီးၿပီဆိုတဲ့ အေျခအေနေတြကေန
VoIP တို႕ FoIP ဆိုတာေတြ ပိုၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ သံုးႏိုင္ဖို႕ အေႏွးနဲ႕ အျမန္ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ စာေရးသူအေနနဲ႕ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏိုင္တာ တစ္ခုကေတာ့ IP Telephony technology ဟာခုခ်ိန္မွာ ေလ့လာဖို႕သင့္ေတာ္တဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုဆိုတာ ေျမႀကီးလက္ခက္မလြဲဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ဒီစာအုပ္ကို ေရးသားေနစဥ္မွာပဲ AsterConferenceAsia 2014 ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုးက်င္းပမဲ့ အေၾကာင္း Digium က Email လက္ခံရရွိလို႕ ပိုၿပီး အားတက္ သြားပါတယ္။ ခ်က္ျခင္း Phone ဆက္ email ေတြ ပို႕ၿပီး စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ ရန္ကုန္ က ဆရာလည္းဆရာ၊ သူငယ္ခ်င္းလဲျဖစ္တဲ့ ဆရာ ဦးေအာင္မ်ိဳး (Netpro Myanmar Co., Ltd) က သူနဲ႕တူတူတက္ဖို႕ Register လုပ္ေပးတာနဲ႕ ေလယာဥ္လက္မွတ္စီစဥ္၊ သြားဖုိ႕ခ်က္ျခင္း ျပင္ဆင္ေတာ့တာပါပဲ။ အရမ္းလည္း၀မ္းသာတယ္ဗ်ာ။
Conference မွာ IPPBX နည္းပညာရပ္၀န္းထဲက ဂုရုႀကီးေတြြ၊ လက္ရွိ Market မွာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ Products ပါ၀င္ခင္က်င္းျပသေဟာေျပာေဆြးေႏြး ၾကမွာ ဆိုေတာ့ စာေရးသူအတြက္ကေတာ့ အင္မတန္၀မ္းေျမာက္ဖြယ္အခြင့္အေရးႀကီးပါပဲ။Conference မွာ ရမဲ့အေတြ႕အႀကံဳေတြကိုလည္း ဒီစာအုပ္ ထဲမွာ အခန္းတခန္းအေနနဲ႕ ေရးသားေပး ပါ့မယ္။
ကဲဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ Elastix အေၾကာင္းလဲ တီးမိေခါက္မိေလာက္ၿပီလို႕ယူဆပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး Installation ေတြကို တူတူေလ့လာၾကတာေပါ့။
1.2 What is Elastix?
Elastix ဆိုတာကေတာ့ “best of breed” သူနဲ႕ အုပ္စုတူ ထုတ္ကုန္ေတြထဲမွာ အေကာင္းဆံုးလို႕ ညႊန္းဆိုထားတဲ့ Open Source Products and Tools ေတြကို တစုတစည္းထဲ ေပါင္းစပ္ ထုတ္လုပ္ ထားေသာ IP PBX System တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
သူ႕ရဲ႕ စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ setup လုပ္ႏိုင္မယ္။ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ျဖင့္
အျခား Commercial Product ေတြအားလံုးနဲ႕ ေကာင္းေကာင္းႀကီးကို ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။
Elastix ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ရရွိခ်င္ရင္ေတာ့ သူ႕ကို အေျခခံ PBX စနစ္တစ္ခုသာမဟုတ္ပဲ သူ႕နဲ႕တပါးတည္းပါလာတဲ႕ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ components ေတြ အားလံုးနဲ႕ တြဲဖက္အသံုးျပဳဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
Elastix ရဲ႕အဓိကအစိတ္အပိုင္းေတြကေတာ့
- Asterisk (currently v1.6), the core PBX (Made by Digium)
- vTigerCRM® and SugarCRM®, CRM systems
- A2Billing® – Calling Card platform and billing application for Asterisk
- Flash Operator Panel, a screen-based operator’s console
- Hylafax® a software based FAX System
- Openfire® - Jabber Compliant Server for Instant messaging, presence management, SIP Phone
- Conferencing control application
- freePBX® (embedded and standalone) a web User Interface tool for Elastix
- A report system – the part of Elastic (and freePBX) that provides CDR reporting
- A Maintenance system, also part of Elastix, which provides low level interfaces
to some components and real time system information
- OSLEC - Software Based Echo Cancellation
- Postfix®, a well-known mail server
- Round Cube webmail – Webmail Interface
- CentOS®, a version of Linux related to a very well known Enterprise Linux (but without the branding and support)
အထက္ေဖာ္ျပပါ product ေတြတခုခ်င္းဆီကို သီးျခာ ကုမၸဏီေတြ၊ သူတို႕နဲ႕သက္ဆိုင္တဲ့ ပိုင္ဆိုင္သူေတြကပဲ တခုခ်င္းစီ ထုတ္လုပ္ျဖန္႕ျဖဴးထားတာပါ။ ဒီ Software ေတြထဲက အမ်ားစု ကိုေတာ့ SME ကုမၸဏီေတြမွာယေန႕ေအာင္ျမင္စြာ အသံုးျပဳေနၾကေၾကာင္းေတြ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္။
Elastix Developers ေတြက အထက္ပါ products ေတြကို Web Interface တစ္ခုဖန္တီးၿပီး တစ္ေနရာတည္းကေန ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ဖို႕ Program ကိုေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ Elastix ဟာ အားလုံး စုေပါင္းထားတဲ့ Product တစ္ခုတည္းအေနနဲ႕ ေတြ႕ျမင္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႕မွာပါ၀င္ တဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ module ေတြျဖစ္တဲ့ reporting, hardware detection, network configuration, software updats module, backup and restore module, user management စတာေတြကိုေတာ့ Elastix Developer ေတြကိုယ္တုိင္ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
1.3 The IP PBX components
VoIP PBX Server တစ္လံုးကို အသံုးျပဳဖို႕ အဓိကလိုအပ္တဲ့အခ်က္ (၄) ခ်က္ကေတာ့..
- Elastix, the Asterisk Powered IP PBX
- The phones (or Softphone )
- VoIP Gateway (ျပင္ပေခၚဆိုမႈ ေတြအတြက္ပါ။ ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ ေဆြးေႏြးဆရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာမို႕ ေလာေလာဆယ္ ဒီအတိုင္းသာ မွတ္ထားေပးပါ )
- A network with Internet access, a router and a switches
အကယ္၍ စာဖတ္သူ အေနနဲ႕ ျပင္ပေခၚဆိုကို ျပဳလုပ္ဖို႕ရာ သမရိုးက် Analog copper line သာ ရွိတယ္။
အင္တာနက္လည္းမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ PCI Analog Card ကိုအသံုးျပဳၿပီး ခ်ိန္ဆက္ႏိုင္္ပါတယ္။
ေအာက္မွာ Digium ကထုတ္တဲ့ Analog Card ေတြနမူနာအေနနဲ႕ ျပထားပါတယ္။ ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့
Voice over Internet Protocol ကို ပဲအဓိက ထားၿပီး ေဖာ္ျပေပးသြားပါ့မယ္။
1.3.1 THE IP PBX
IP PBX ကို RUN ဖို႕ PC / Server တစ္လံုး သို႕မဟုတ္ Elastix Applicance တစ္လံုး လိုအပ္ပါတယ္။
ကိုယ့္မွာရွိၿပီးသား PC ကိုပဲသံုးမယ္ဆိုရင္ Small office အတြက္ေလာက္ကေတာ့ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ PC Level ေလာက္ရွိရင္ကို လံုေလာက္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ ပိုျမင့္ေလ ပိုေကာင္းေလ ေပါ့.
- Pentium 4
- 2 GB RAM
- 10 GB HDD
- 100/1000 NIC
Router ေတြ Switch ေတြကေတာ့ ရံုးတိုင္းမွာ တပ္ဆင္ၿပီးသားမို႕လို႕ မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး။
ဒီစာအုပ္မွာေတာ့ VMWare player ကိုသံုးၿပီးပဲ ေဖာ္ျပေပးသြားပါ့မယ္။ ဒါဆိုရင္ Training အေနနဲ႕ ေလ့လာသူ ေတြေကာ၊ Lab မွာ အရင္စမ္း ၿပီးမွ Production မွာ သံုးမယ္ဆိုတဲ့သူေတြအတြက္ပါ အားလံုးအဆင္ေျပ မယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ VM Ware Player တင္ပံုတင္နည္း သံုးပံုသံုးနည္းကို လည္း Step by Step ေဖာ္ျပေပးသြားပါ့မယ္။
1.3.2 PHONES
ဒီ Training ထဲမွာေတာ့ Yealink T46G ဖုန္းကို စံထားၿပီး ေျပာသြားပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ တျခား SIP Support လုပ္တဲ့ မည့္သည့္ဖုန္းမဆို သံုးၿပီးလဲ ေလံလာလို႕ရပါတယ္။ ဥပမာ - Grandstream, SNOM and Cisco etc.,
ဒါမွမဟုတ္ Linkysys တို႕ Netcom, Sipura တို႕ကထုတ္တဲ့ ATA (Analog Telephone Adaptor) တဆင့္ခံၿပီး သမရိုးက် Analog Phone ေတြနဲ႕လဲ သံုးလို႕ရပါတယ္။
အကယ္၍ ကို႕မွာက စမ္းဖို႕ VoIP Phone လဲမရွိ၊ ATA adaptor လဲမရွိဘူးဆိုလဲ ျပသနာမရွိပါဘူး။
Windows/Linux/Mac မွာ install လုပ္ၿပီးသံုးလို႕ရတဲ့ Soft Phone ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီ Training မွာေတာ့ MicroSip, X-Lite, Zoiper စတဲ့ SoftPhone ေတြကို ဥပမာအေနနဲ႕ ေျပာသြားပါမယ္။ ပိုၿပီးရွင္းေအာင္လို႕ ပံုေလးေတြပါ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
1.3.3 Voice GATEWAY
စာဖတ္သူမွာက IP PBX Server လဲ setup လုပ္ၿပီးသြားၿပီဗ်ာ။ ကိုယ့္ ရံုးတြင္းမွာရွိတဲ့သူအခ်င္းခ်င္းလဲ ေခၚ လို႕ရၿပီ။ ကဲ အျပင္ကိုေခၚၾကည့္တယ္။ ရလား။ ဘယ္ရမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မွာ အျခားသူေတြသံုးေနတဲ့ PSTN network လို႕ေခၚတဲ့ Circuit Switched ကိုမွ ခ်ိတ္မထားတာ။
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ ျပင္ပေခၚဆိုမႈအတြက္ ၾကားခံခ်ိတ္ဆက္ေပးမဲ့ Network လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုခု ေတာ့ လိုအပ္လာၿပီ။
အဲဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႕လက္ရွိ အျပင္ကို ေခၚခ်င္ရင္ ဘာသံုးလဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာေတာ့ ၁၀၀ မွာ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က MPT ကခ်ထားေပးတဲ့ ႀကိဳးဖုုန္းေတြသံုးတယ္ဗ်ာ။ ဟုတ္တယ္မွတ္လား။
အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြပဲဆက္သံုးၿပီး IP PBX Server ခ်ိတ္ဆက္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ရမလား။
ဟုတ္ကဲ့ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အေရွ႕မွာေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ Analog Card ေတြေလ။ 4 port တို႕ 8 port Analog converter card ေတြ။ စာဖတ္သူရဲ႕ ရံုးမွာက ႀကိဳးဖုန္းလိုင္း ၄ လိုင္းရွိတယ္ဆိုရင္ ေတာ့ 4 port Card ၀ယ္သံုးေပ့ါ။
Analog Card ေတြသံုးၿပီးခ်ိတ္ဆက္နည္းကိုလည္းေနာက္ပို္င္းအခန္းေတြမွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါ့မယ္။ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အေခၚအေ၀ၚေတြ ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္လဲဆိုတာေတြ ေလာက္သာ မွတ္ထားပါဦး။
အဲဒီေတာ့ Voice Gateway ကိုအၾကမ္းမ်ဥ္းအားျဖင့္ ၃ ပိုင္းခြဲမွတ္ထားရေအာင္-
- SIP Gateway ( ျမန္မာျပည္မွာ အဲဒီ၀န္ေဆာင္မႈစေလွ်ာက္လို႕ရေနၿပီလို႕ ေတာ့ၾကားတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ ကိုယ့္ မွာရွိၿပီးသား Internet လိုင္းကေန Provider ကို ခ်ိတ္ဆက္အသံုးျပဳျခင္းေပါ့ဗ်ာ။
- ISDN PRI/BRI (ဒီနည္းလမ္းကေတာ့အသံုးအမ်ားဆံုးလို႕ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေလးကို ပိုၿပီး ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ ။
- Traditional PSTN line (ဟုတ္ကဲ့ ဒါကေတာ့ စာေရးသူတို႕အခ်စ္ေတာ္ႀကီး MPT က လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကတည္းက ၀န္ေဆာင္မႈေပးၿပီးသား Service ဆိုေတာ့ အက်ယ္တ၀င့္မရွင္းျပေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။
1.3.3.1 What is the different between BRI & PRI?
ISDN = Integrated Services for Digital Network ဆိုတာ သမရိုးက် PSTN လိုင္းေပၚကေန voice, video, data ႏွင့္ အျခားေသာ network ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို Digital transmit လုပ္ေပးေသာ Standard ဆက္သြယ္မႈ စနစ္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
BRI = Basi Rate Interface “ISDN” နည္းပညာေပၚမွ ပထမဆံုးလို႕ေျပာလို႕ရတဲ့ ဆက္သြယ္မႈ နည္းစနစ္တစ္ခုပါ။ သမရိုးက် telephone wires တစ္စံုေပၚကေနၿပီး 144 kbs ႏႈန္းနဲ႕ Data ေတြကို ပို႕ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ 144 kbs ကိုမွ တစ္ခါ 2 x 64 kbit/s bearer channels ('B' channels) ႏွင့္ one 16 kbit/s signalling channel ('D' channel) ဆိုၿပီး နွစ္ပိုင္းထပ္ခြဲျပန္ပါတယ္. BRI ကို တစ္ခါတစ္ေလ 2B+D ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေခၚဆိုပါတယ္။ BRI-ISDN ကို ဥေရာပ ႏိုင္ငံေတြမွာ အသံုးမ်ားၿပီး အေမရိက ေျမာက္ပိုင္းေဒသေတြမွာေတာ့ အင္မတန္အသံုးနည္းပါတယ္။
PRI = Primary Rate Interface မ်ားေသာအားျဖင့္ E1 (2048 kbit/s) ေပၚမွ ခ်ိတ္ဆက္အသံုး ျပဳပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ PSTN ကေန PBX ေတြကိုခ်ိတ္ဆက္တဲ့ေနရာမွာအသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အေသးစိတ္ကိုေတာ့ ေအာက္မွာ English လိုပဲတုိက္ရုိက္ ကူးထည့္ေပးလို္က္ပါတယ္။
An E1 is 30 'B' channels of 64 kbit/s, one 'D' channel of 64 kbit/s and a timing and alarm channel of 64 kbit/s. In North America PRI service is delivered on one or more T1s (sometimes referred to as 23B+D) of 1544 kbit/s (24 channels). A T1 has 23 'B' channels and 1 'D' channel for signalling (Japan uses a circuit called a J1, which is similar to a T1).
In North America, NFAS allows two or more PRIs to be controlled by a single D channel, and is sometimes called '23B+D + n*24B'. D-channel backup allows you to have a second D channel in case the primary fails. One popular use of NFAS is on a T3.
PRI-ISDN is popular throughout the world, especially for connection of PSTN circuits to PBXs."
Even though many network professionals use the term 'ISDN' to refer to the lower-bandwidth BRI circuit, in North America by far the majority of ISDN services are in fact PRI circuits serving PBXs."
What is a PRI?
US မွာဆိုရင္ T1 ဆိုတဲ့ ISDN-PRI ကို Standard အေနနဲ႕သံုးပါတယ္။
T1 သို႕ (23B+D) မွာစုစုေပါင္း 24 Channels ရွိပါတယ္။
-23 Voice Channels + 1 Delta Channel ဆိုၿပီးခြဲထားပါတယ္။
Delta Channels က Setup Call, Take-Down Call, CID name and number information အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။
International မွာေတာ့ E1 ISDN-PRI ဆိုၿပီး အသံုးမ်ားပါတယ္။
E1 မွာကစုစုေပါင္း 31 channels ပါရွိပါတယ္။
-30 Voice Channels + 1 Delta Channel (Setup Call, Take-Down Call, CID name and number information အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။)
ISDN-PRI အလုပ္လုပ္ပံုကို ပံုနဲ႕တကြ နမူနာရွင္းျပထားပါတယ္
Advantages of PRI
- Cost ( ဖုန္းလုိင္းအမ်ားႀကီးအတြက္ တစ္လိုင္းခ်င္း အတြက္ကုန္က်စရာမလိုပဲ ISDN Circuit Charge သာေပးရန္လိုျခင္း)
- Features
-DID (Direct Inward Dialing) User တစ္ေယာက္ခ်င္းစီအတြက္ ဖုန္းလိုင္းတစ္လုိင္းစီသတ္မွတ္ေပးျခင္း
-DOD (Direct Outward Dialing) Call Center ေတြမွာသံုးပါတယ္။
-Caller ID ( Name and Number ေတြကိုပါ ေပးပို႕ႏိုင္ျခင္း)
-Call Hunting
-Asequential (1-23) Channel 1 မွ Channel 23 အထိ အစဥ္လိုက္ေခၚဆိုျခင္း
-Desequential (23-1) Channel 23 မွ Channel 1 အထိ အစဥ္လိုက္ေခၚဆိုျခင္း
Call Hunting ရဲ႕အားသာခ်က္ကေတာ့ Call Center ေတြမွာဆိုရင္ ဖုန္းေခၚဆိုမႈေတြကိုလက္ခံေပးဖို႕ User တစ္ဦးခ်င္းစီကို Priority သတ္မွတ္ေပးႏိုင္ျခင္း
ကဲ။ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႕ ဘာလို႕ PRI ကိုသံုးရတာလဲ။ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုပဲ သာမာန္အားျဖင့္ ဆိုရင္ ရုံးေတြမွာ အင္တာနက္အတြက္က ADSL တို႕ ၊ iPstar ၊ WiMax စတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြနဲ႕က သက္သက္လိုင္းတလိုင္း၊ တယ္လီဖုန္းအတြက္ကက်ေတာ့ MPT က ဖုန္းလိုင္းေတြကသက္သက္ ခ်ိတ္ဆက္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ကုန္က်စရိတ္လည္းမ်ားတယ္။ ထိန္းသိမ္း စရိတ္လည္းပိုလာတယ္ေပါ့။
ISDN မွာဆိုရင္ ပံုမွာျပထားတဲ့အတိုင္း Internet ရယ္ Voice (Telephone) ရယ္ကို T1/E1 လိုင္းတစ္ခုတည္းကေန Carry လုပ္ႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကုန္က်စားရိတ္လည္းသက္သာမယ္။ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစားရိတ္လည္းသက္သာလာၿပီေပါ့။
အဲဒါဆို ISDN လိုင္း Down ၿပီဆို ဘာမွမရေတာ့ဘူး။ ဒီအတိုင္းသမရုိးက်နည္းကမွ Internet မရရင္ ေတာင္ဖုန္းဆက္လို႕ရေသးတယ္ဆိုၿပီး ေျပာခ်င္လား။ ဟုတ္ကဲ့၊ ISDN provider ေတြက SLA ( Service Level Agreement ) ဆိုတဲ့ စံတစ္ခုနဲ႕ Up Time ရယ္ Call Quality ရယ္ကို အာမခံ ေပးၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးၾကပါတယ္။ ေရေအာက္ Cable ႀကိဳးျပတ္လို႕ Internet Down တယ္တို႕၊ မီးျပတ္လို႕ Internet မရဘူးတို႕ ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံကလြဲလို႕ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ လက္ခံမယ္မထင္ပါဘူး။ Internet Down သြားလို႕ ျဖစ္လာမဲ့ ဆိုးက်ိဳး ေတြအတြက္ တာ၀န္ယူရမဲ့ စားရိတ္က Internet မျပတ္ေတာက္ေအာင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္တဲ့ စနစ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာကုန္က်ႏိုင္လို႕ပါ။
ပံုထဲမွာ စိတ္၀င္စားစရာတစ္ခုေတြ႕လားမသိဘူး။ Voice traffic is prioritized over data traffic ဆိုတာေလးေလ။ ဟုတ္ကဲ့။ Voice and Data ကိုတြဲၿပီး Transmit တဲ့ Communication စနစ္တိုင္း မွာ Voice ကို Highest Priority တနည္းအားျဖင့္ (QoS) ထားေပးရပါတယ္။ ဒါမွလည္း ဟိုဘက္ဒီဘက္ စေကားေျပာတဲ့အခါ မွာ ေႏွာင့္ေနးျခင္း။ ျပတ္က်ခ်င္း။ ထစ္ခ်င္း စတဲ့ interferences ေတြကို clear လုပ္ႏိိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ QoS အပိုင္းကေတာ့ Network Engineering အပိုင္းမွာေလ့လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ Elastix သင္ခန္းစာမွာေတာ့ မိမိ ရဲ့ Telephone System မွာလိုင္းမေကာင္းတာတို႕၊ ထစ္တာ ၊ ေႏွးတာေတြျဖစ္လာၿပီ ဆိုရင္ Bandwidth နဲ႕ QoS က်ုသာ အထိက Troubleshoot လုပ္ပါလို႕ အၾကမ္းမ်ဥ္းမွတ္ထားေပးပါ။
စာေရးသူ ရဲ႕ရံုးမွာေတာ့ ISDN အစား MegaPOP လို႕ေခၚတဲ့ Fibre Communication ေပၚကေန တိုက္ရိုက္ခ်ိတ္တာမို႕ ပိုၿပီးလြယ္ကူ စြာခ်ိတ္ဆက္အသံုးျပဳႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ VoIP ကိုေလ့လာရင္ ISDN ကိုလည္း ေက်ညက္ဖို႕ လိုတာမို႕ အေသးစိတ္ရွင္းျပေပးထားခဲ့ပါတယ္။ ISDN ကို နားလည္ရင္ တျခားဟာေတြက မခက္ေတာ့ပါဘူး။
What is the different between BRI & PRI?
2. INITIAL PREPARATION AND PLANNING
Elastix PBX server ကို setup မလုပ္ခင္ပထမဆံုး သူ႕နဲ႕ ပက္သက္တဲ့ Module Interface ေတြနဲ႕ Default Password ေတြကို ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေအာင္အရင္လုပ္ထားသင့္ပါတယ္။ အၾကမ္းမ်ဥ္းကို ဇယားမွာေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ အျခား Password ေတြကိုေတာ့ /etc/amportal.conf ဖိုင္ေအာက္မွာ ရွာေဖြႏိုင္ပါတယ္။
MAP YOUR REQUIREMENTS
ဒီ Lesson မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လက္ရွိ Manage လုပ္ေနတဲ့ ရံုးက PBX server ကိုအေျခခံ ၿပီးေျပာသြားပါ့မယ္။ စာဖတ္သူအေနနဲ႕ေတာ့ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ Hardware/Software Resources ေတြေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေလ့လာသြားလို႕ရပါတယ္။ ဥပမာ VoIP hardware phone မရွိလည္း Softphone ေတြသံုး၊ Switch ေတြ၊ Network Port ေတြမေလာက္ဘူး ဆိုလည္း Virtualization Switch ေတြအစားထိုးသံုးစြဲလို႕ ရပါတယ္။ အဓိက concept ကိုသာပိုင္ေအာင္ေလ့လာပါ။ အေျခခံအားျဖင့္
2 SIP extension using a Yealink T46G VoIP phone
2 extension using Softphone (we will use these 2 extension for initial testing)
2 VoIP service providers
IVR and MOH
A number of customised voice prompts and announcements
ေဖာ္ျပပါ Services ေတြကို Setup လုပ္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ေနာက္သခၤန္းစာေတြမွာ ေအာက္က setting ေတြကိုပါလုိသလို ေျပာင္းလဲ ၾကည့္ၾကတာေပါ့. အကယ္ေရြ႕ လုိအပ္တဲ့ resources ေတြ အားလံုးျပည့္စံုမယ္ ဆိုရင္ေပါ့။
Time conditions
Ring groups
Follow me
Conference facility
DISA etc
2.1 PLAN YOUR SECURITY
အျခားေသာ SERVER မ်ားနည္းတူ PBX server မွာလည္း Security ကအေရးအႀကီးဆံုးအပိုင္းမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ PBX Server ကို Pubic ကို Expose မလုပ္ခင္ Security ကိုအလံုးျခံဳဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားဖို႕အထူးပဲလိုအပ္ပါတယ္။ ေအာက္မွာေတာ့ အေျခခံလိုအပ္တဲ့ SIP Security နဲ႕ပက္သက္ တာေတြကိုေဖာ္ျပထားပါတယ္။
1) Don’t accept SIP authentication requests from all IP addresses. Use the
“permit=” and “deny=” lines in sip.conf to only allow a reasonable subset of IP
addresses to reach each listed extension/user in your sip.conf file. Even if you
accept inbound calls from “anywhere” (via [default]) don’t let those users reach
authenticated elements!
2) Set “alwaysauthreject=yes” in your sip_general_additional.conf file. This
should have already been set to “yes”, if not you will need to set it to “yes”. This
option has been around for a while (since 1.2?) but the default is “no”, which
allows extension information leakage. Setting this to “yes” will reject bad
authentication requests on valid usernames with the same rejection information
as with invalid usernames, denying remote attackers the ability to detect existing
extensions with brute-force guessing attacks. While you are editing
sip_general_additional.conf, add the following line as well “allowguest=no”
without the quote marks offcourse.
3) Use STRONG passwords for SIP entities. This is probably the most important
step you can take. Don’t just concatenate two words together and suffix it with
“1″ - if you’ve seen how sophisticated the tools are that guess passwords, you’d
understand that trivial obfuscation like that is a minor hindrance to a modern
CPU. Use symbols, numbers, and a mix of upper and lowercase letters at least
12 digits long.
4) Block your AMI manager ports. Use “permit=” and “deny=” lines in
manager.conf to reduce inbound connections to known hosts only. Use strong
passwords here, again at least 12 characters with a complex mix of symbols,
numbers, and letters.
5) Allow only one or two calls at a time per SIP entity, where possible. At the
worst, limiting your exposure to toll fraud is a wise thing to do. This also limits
your exposure when legitimate password holders on your system lose control of
their passphrase - writing it on the bottom of the SIP phone, for instance, which
I’ve seen.
6) Make your SIP usernames different than your extensions. While it is
convenient to have extension “1234″ map to SIP entry “1234″ which is also SIP
user “1234″, this is an easy target for attackers to guess SIP authentication
names. Use the MAC address of the device, or some sort of combination of a
common phrase + extension MD5 hash (example: from a shell prompt, try “md5 -
s ThePassword5000″)
7) Ensure your [default] context is secure. Don’t allow unauthenticated callers to
reach any contexts that allow toll calls. Permit only a limited number of active
calls through your default context (use the “GROUP” function as a counter.)
Prohibit unauthenticated calls entirely (if you don’t want them) by setting
“allowguest=no” in the [general] part of sip.conf.
အထက္ပါ အခ်က္ ၇ ခ်က္ က မိမိတို႕ ရဲ႕ Elastix server တစ္ခုမွာ အနည္းဆံုးလိုအပ္တဲ့ အေျခခံ အခ်က္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ SIP attacker ေတြဟာ မ်ိဳးစံုေသာ Tools ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး တိုက္ခိုက္ တတ္တာမို႕ ပိုၿပီး အဆင့္ျမင့္တဲ့ နည္းလမ္းေတြကိုအျမဲတမ္းေလ့လာၿပီး Apply လုပ္ပါလို႕ အႀကံျပဳ ခ်င္ပါတယ္။
3. Installation
3.1 Basic Requirement for installation
Install မလုပ္ခင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕လိုအပ္ေတြအရင္ Prepare လုပ္ၾကတာေပါ့..
A PC or Server ( စာေရးသူအေနနဲ႕ Recommend လုပ္ခ်င္တာကေတာ့ Install Elastix on VMware ပါပဲ။ VMWare မသံုးခ်င္လည္း အျခားေသာ Virtulization platform ေတြြျဖစ္တဲ့..
- Microsoft Hyper-V
- Citrix Xen Hybervisor
- Oracle VM Server
- Linux VServer စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ Hypervisor Software ကိုသံုးႏိုင္ပါတယ္။
Self Training ပဲျဖစ္ျဖစ္ Production အတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စၿပီး Install လုပ္မယ္ဆိုကတည္းက VM ေပၚမွာပဲ လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့…
- Cost Saving ( Software mostly Free, No needs extra hardware)
- Reduced Administration burden
- Centralized console allows quicker access to servers
- You can quickly mount CD/DVDs using ISO files
- You can deploy servers quicker
- Quickly allocate additional RAM or disk drives
- Quickly move virtual servers from one server to another in case of failure or require updates, maintenance
- Faster Server deployment
- Reduced Infrastructure Cost ( Switches, Router, VM-PC စတာေတြကို Hypervisor Host တစ္လံုးတည္းမွာတင္ အကုန္ Setup လုပ္ႏိုင္ခ်င္း)
- Quickly backup/restore the VM ( ကိုယ္က Test လုပ္ခ်င္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Upgarde လုပ္ခ်င္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ရွိ Up and Running ျဖစ္ေနတဲ့ Server ကို Snapshot သို႕မဟုတ္ Clone လုပ္ၿပီး အလြယ္တကူ Backup လုပ္ႏိုင္ျခင္း)
- စသည္တို႕အျပင္ မ်ားစြာေသာေကာင္းက်ိဳးမ်ားရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကဲ Insatllation အတြက္အနည္းဆံုးလိုအပ္တာေတြကေတာ့
- PC or Server ( i3 Processor, 4 GB RAM, 120 GB) ေလာက္ဆို ေတာ္ေတာ္ေလးလံုေလာက္ေနပါၿပီ
- Free ESXi hypervisor ISO, download from vmware (or Any other Virtualization software)
- Elastix 2.4 Stable ISO, download from https://www.elastix.org
- VoIP hardware phone Yealink-T46G (Optional)
- Internet (Optional for local test environment)
- VoIP Gateway ( ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့ SIP Gateway ကိုပဲ အဓိက ဦးတည္ၿပီး ေျပာသြားပါ့မယ္)
ဘာမွမရွိလည္း အနည္းဆံုး ကိုယ္ပိုင္ Laptop/ Desktop ေလး တစ္လံုးရွိရင္ကို စတင္ေလ့လာလို႕ရပါတယ္။
VMware Player (free) ေလးတင္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစမ္းလို႕ရပါတယ္။
3.2 Initial Installation
ဒီသင္ခန္းစာကို ေလ့လာေနသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား VM တစ္လံုးကို ISO image ကေန install လုပ္တတ္မယ္လို႕ ယူဆတဲ့ အတြက္ အေသးစိတ္ေတာ့ မေရးျပေတာ့ပါဘူး။ အကယ္ေရြ႕ မသိေသးသူမ်ားရွိရင္ေတာ့ ေဟာဒီ လင့္ ကေန နမူနာၾကည့္ၿပီး လုပ္လိုက္ပါ။ လြယ္ပါတယ္။
ကဲ အားလံုးအဆင္သင့္ျဖစ္ရင္ Elastix 2.4 ကိုစၿပီး Install လုပ္ၾကတာေပါ့။
Root Password နဲ႕ တျခား Password ေတြအားလံုးကို တူတူ ပဲေပးလိုက္ပါ။ အကယ္ေရြ႕ ပိုၿပီး လံုျခံဳေအာင္ဆိုရင္ေတာ့ Service တစ္ခုခ်င္းစီမွာ မတူတဲ့ Password ေတြေပးလို႕ရပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့မွတ္လို႕လြယ္ေအာင္လို႕ အားလံုးတူတူပဲေပးထားပါတယ္။ ေအာက္မွာေလ့လာၾကည့္ပါ။
- Setup from ISO
- Configure IP Setting and DNS
ကဲ ဒီအဆင့္ကိုေရာက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ Initial setup ပထမအဆင့္ ၿပီးဆံုးၿပီလို႕ ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ကိုယ္ေပးခဲ့တဲ့ root password နဲ႕၀င္လိုက္ပါ။ Network က DHCP နဲ႕ဆိုရင္ေတာ့ Elastix server ရဲ့ IP address ကိုေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
မိမိရဲ့ computer browser ကေန https://192.168.200.199 ကိုေခၚလိုက္တာနဲ႕ Elastix WebUI interface Login Page ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ တို႕ Elastix IP/PBX Server ကိုစတင္ၿပီး လိုအပ္တဲ့ Configuration ေတြလုပ္ႏိုင္ပါၿပီ။
4. SETUP-ELASTIX
စာဖတ္သူ ရဲ႕ကြန္ပ်ဴတာ Browser ကိုအသံုးျပဳၿပီး Https://<your-elastix-server-ipaddress> (e.g. https://192.168.200.199) ကို ရိုက္ၿပီး Enter လုပ္လိုက္တာနဲ႕ Elastix login page ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီမွာ username: admin password:install လုပ္တုန္းကေပးထားတဲ့ password ကိုရိုက္ၿပီး၀င္လုိက္ပါ။
ၿပီးတာနဲ႕ Elastix System Status Screen ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီ Page ဟာ Elastix ရဲ႕ Control Centre page ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ကပံုကိုၾကည့္ပါ။
ဒီ Control Centre Screen ကေန မိမိ Server မွာ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႕ Hardware အရင္းအျမစ္ေတြကို ခ်က္ျခင္း သိရွိႏိုင္ပါတယ္။
ခု ကၽြန္ေတာ္တို႕ Elastix Server လည္း install လုပ္ၿပီးသြားၿပီ။ သူ႕ရဲ့ Control Centre နဲ႕ Feature ေတြကိုလဲျမင္ေနရၿပီဆိုေတာ့ Telephone ေတြဘာေတြစေခၚလို႕ရၿပီလား?
ဘယ္ရဦးမလဲ။ ကၽြန္ေေတာ္တို႕ အခုမွ အခြံႀကီးပဲၿပီးေသးတာ။ Users ေတြအသံုးျပဳဖို႕ အတြက္ကတစ္ခုခ်င္း
လိုအပ္တဲ့ service ေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု တင္ရဦးမွာေပါ့။ ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့ အေျခခံ လိုအပ္တဲ့ Services ေတြကိုပဲအဓိကထားၿပီးေရးသားသြားပါ့မယ္။ ေနာက္ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ဆက္လက္ေလ့လာသြားၾကပါလို႕တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
TDM410 installation
Enable Virtulization Features and VT-d in BIOS
Then ESXi\Configuration\Advanced Settings\Configure Passthrough
After reboot the host
In the VM\Add new hardware
TO FIX tdm410 elastix 0 kernel panic not syncing fatal exception ERROR
This is a known issue. There is an updated dahdi module that fixes the issue, but it has not yet been included in the Elastix ISO. You can try using GRUB to boot into runlevel 1 (to avoid loading the faulty dahdi), then manually start the network with "service network start", then use yum update to get the updated dahdi modules. After yum updates the kernel modules, you should be able to boot the system normally.
|
Can you answer some of the questions below? I will start looking into the issue while I await your reply.
1. Are you experiencing severe weather at the site?
2. What type of phone do you have? (Analog phone will not have MAC address)
3. What are the last 4 characters of the MAC address of the phone?
4. How are you dialing? Dial Pattern/String?
5. What is the exact number you are dialing or the number of the phone calling you?
6. What is the phone number on the line you are calling/receiving from?
7. Please describe the voice quality in detail.
a. Is it choppy?
b. Is there echo?
c. Hissing?
d. Static?
8. If echo does it happen with the speakerphone and the handset?
9. In which direction is the poor voice quality heard? (inbound or outbound)
10. Do you hear poor quality (echo, choppiness, etc.) or does the remote phone, or both?
11. Is this happening from one phone or all phones that you know of?
12. When was the last time you were able to call this number successfully without problems?
13. Has anything changed that you know of since then?
14. Does this problem happen every time you call this number or intermittently?
15. Does it only seem to happen when calling certain countries or area codes?
16. Can you make calls to other numbers with good quality?
17. Does it seem to happen during a certain time of the day?